Sunday, March 5, 2023

Ramadan Buffet 2023 Bangi Golf Resort - Bufet Ramadan yang Paling Beraneka dan Berpatutan Berhampiran Anda

BGR - Ramadan Buffet 2023

Ramadan Buffet 2023 Bangi: Sudah tiba masanya untuk kita berkumpul dan menikmati makanan yang lazat bersama-sama. Kini, dengan tiadanya sekatan pergerakan dan perjalanan, orang ramai dapat bersosial dan berkumpul bersama ahli keluarga dan rakan taulan dalam bulan puasa sehinggalah sambutan Hari Raya Aidilfitri nanti.

BGR - Ramadan Menu - Kambing Golek 1

Memandangkan bulan puasa yang mulia semakin menghampiri, Bangi Golf Resort (BGR) dengan bangganya ingin mengumumkan Bufet Ramadan tahun ini dengan lebih kepelbagaian hidangan dan minuman yang sedap, menggunakan bahan-bahan bermutu tinggi dengan tawaran harga yang amat berpatutan.



Ramadan Buffet 2023 Bangi Golf Resort - Bufet Ramadan yang Paling Beraneka dan Berpatutan Berhampiran Anda


BGR - Ramadan Menu - Kambing Golek

Bufet Ramadan kali ini menawarkan menu kegemaran klasik BGR iaitu Kambing Golek (dibakar secara perlahan), 

BGR - Ramadan Menu - Sup Kambing Mamak

Sup Kambing Mamak yang berempah dan wangi, 

BGR - Ramadan Menu - Satay Ayam Kuah Kacang

Sate Ayam yang dibuat dan dibakar di BGR, 

BGR - Ramadan Menu - Penne Smoked Carbonara

Smoked Spaghetti Carbonara, dan kegemaran ramai setiap tahun: Sous Vide Egg dengan Mushroom Espuma.

BGR - Ramadan Menu - Nasi Kerabu

Seperti biasa, pengunjung boleh menikmati sajian terkenal BGR iaitu Nasi Kerabu, nasi yang dimasak secara tradisional menggunakan bunga telang yang dihidang bersama beraneka ulam yang mana ianya dipetik segar daripada ladang BGR sendiri.

BGR - Ramadan Menu - Paru Salai Masak Cili Api

Nantikan hidangan baru yang bakal diperkenalkan tahun ini: Indian Chicken Varuval, Paru Salai Masak Lemak Cili Api, House-made Swedish Meatball, Marmite Fried Chicken, Soy Sauce Chicken with Ginger Scallion Sauce,

BGR - Ramadan Menu - Ikan Masak Asam Pedas

 Ikan Masak Asam Pedas, 

BGR - Ramadan Menu - Makanan Laut Kam Heong Style

Makanan Laut Masak Kam Heong, Thai Beef Noodles dan banyak lagi.

BGR - Ramadan Menu - Kuih Muih

Pengunjung bufet juga boleh memilih daripada menu pencuci mulut yang melebihi 50 jenis termasuklah kuih-muih tempatan: Talam Cendol, Kuih Seri Muka, Kuih Koci, Apam Seri Ayu, Lemang Balut Serunding Ayam Pedas, 

BGR - Ramadan Menu - Pulut Putih Serawa Durian

Pulut Putih & Serawa Durian, dan sebagainya. 

BGR - Ramadan Menu - Aneka Kek

Tidak dilupakan juga pilihan kek seperti Lamington Cake, Blueberry Cheese Cake, Opera Cake dan Hazelnut Chocolate Cake.

BGR - Ramadan Menu - Telur Kandar

Kanak-kanak yang datang bersama dapat menikmati Ais Krim Soft Serve, Popcorn Karamel dan menu baru tahun ini: Gula-gula Kapas dan juga ‘Menghias Spanish Churros Anda’ dengan Sos Marshmallow, Sos Pekat Coklat dan Rainbow Sprinkles buatan BGR.

BGR - Ramadan Menu - Pad Kra Pao

Sejak penganugerahan sijil HALAL dari JAKIM yang diterima pada tahun 2009, BGR merupakan antara sebahagian kecil golf resort di Malaysia yang mempunyai pensijilan ini. Sebagai tambahan, BGR juga telah dianugerahkan Sijil HACCP bagi dapur mereka sejak tahun 2021. Anda tidak perlu merasa was-was tentang komitmen BGR dalam memastikan Halalan Toyyiban serta piawaian kebersihan dan keselamatan makanan.

BGR - Ramadan Buffet 2023 Dining Area

Para pengunjung boleh berbuka puasa dengan selesa dengan adanya kemudahan di BGR seperti 800 lot tempat letak kereta yang percuma serta ruangan surau yang cukup besar untuk para tetamu lelaki dan wanita.

BGR - Harga Ramadan Buffet 2023 Price

Bufet Ramadan BGR akan beroperasi daripada 23 Mac 2023 sehingga 20 April 2023 pada harga RM65.00 seorang dewasa dan RM32.50 seorang kanak-kanak. Harga diskaun bagi yang berkumpulan dan di luar waktu puncak dalam bulan Ramadan boleh ditempah dengan melayari laman sesawang mereka https://bgrrest.com/ramadhan-buffet-2023/. Semua harga yang dipaparkan di atas adalah tertakluk kepada 6% SST.


#bestrestauranttoeat #jomiftar2023 #ramadanbuffet2023 #bufetramadan2023 #BGRiftar2023 #ramadanBGR2023 #BGRbufetramadan2023 #malaysianfoodblog


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.